מאמר: עתיד החינוך

מאמר ארוך ומאוד מעניין על הכיוון המוטעה אליו הולכות מערכות־חינוך ציבוריות. מעורר מחשבות נוגות על כמה צורת הלמידה שלנו לא מתאימה לתלמידים רבים.

"דמיון חשוב הרבה יותר מידע" (- אלברט איינשטיין)

ציטוט מתוך המאמר:

 “אני לא אומר שבתי הספר הם תמיד הבעיה, או שמדובר בבעיה שקל לפתור”, אומר רובינסון בראיון ל–Markerweek. “אני אומר שפיתוח יצירתיות בקרב כל התלמידים צריך להיות אחת המטרות המרכזיות של חינוך. ממגוון סיבות, חלקן פנימיות וחלקן חיצוניות, היא לא נחשבת לכזו, והתוצאה היא שהיצירתיות של התלמידים לא מקודמת באופן מערכתי. הרבה מהרפורמות החינוכיות שמבוצעות ברחבי העולם למעשה מחריפות את המצב, כי הן מקדמות מערכת של מבחנים סטנדרטיים. באופן כללי, ממשלות בדרך כלל לא מכבדות, לא מכירות ולא מבינות כמה זה חשוב לקדם יצירתיות, או איך לעשות את זה”.

והשאלה הקשה והחשובה מכל: איך אפשר לשפר את המצב?

מקור (עברית): http://www.themarker.com/markerweek/1.2521931

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s